Rooster

NIEUW! Vanaf september:
Di & Do 09:00 - 10:30 ASHTANGA YOGA MYSORE
Begeleidt door Erik Gijselhart, gecertificeerd Ashtanga Yoga Docent

Ma 09:15 - 10:30 EASY FLOW YOGA - met Iris Hoogendoorn

 

Wekelijks ben je bij ons vrij naar welke yogales je komt, je zit dus niet aan een dag of tijd vast!

 

Tijdens de schoolvakanties zijn we meestal open. We zijn 4 weken per jaar gesloten, door het jaar heen.


Het actuele lesrooster is altijd te vinden in Fitmanager, een handige
ap waarmee we werken om jezelf aan te melden voor een les.

 

Een les gemist?
Hier gaan we flexibel mee om, deze kun je tot 4 weken voor of na je gemiste les inhalen.

DAG

 

Maandag

 

 

 

Dinsdag

 

 

 

Woensdag

 

 

 

Donderdag

 

 

 

Vrijdag

 

Zaterdag

 

Zondag

TIJD

 

09:15 - 10:30

19:00 - 20:15

20:30 - 21:45

 

09:00 - 10:30

19:00 - 20:15

20:30 - 21:45

 

09:15 - 10:30

19:00 - 20:15

20:30 - 21:45

 

09:00 - 10:30

19:00 - 20:15

20:30 - 21:45

 

09:30 - 10:45

 

09:30 - 11:00

 

09:15 - 10:30

10:45 - 12:00

DOCENT

 

Iris

Iris

Yenthe

 

Erik

Renee

Renee

 

Erik

Erik

Erik

 

Erik

Denise

Denise

 

Yenthe

 

Erik

 

Renee

Miranda

STIJL

 

Easy Flow Yoga

Power Yoga

Yin Yoga

 

Ashtanga Yoga Mysore

Easy Flow Yoga

Vinyasa Yoga

 

Easy Flow Yoga

Yin Yoga

Power Yoga

 

Ashtanga Yoga Mysore

Vinyasa Yoga

Yin Yoga

 

Yin Yoga

 

Power Yoga

 

Easy Flow Yoga

Yin Yoga

Power Yoga

Yin Yoga

Power Yoga is een actieve en dynamische yogavorm (yang) en is afgeleid van de Ashtanga Yoga. Ashtanga Yoga kenmerkt zich door de vaste opeenvolging van houdingen en omdat er geen pauze tussen de houdingen zit, ontstaat er een flow.

Bij Power Yoga wordt als leidraad de houdingen uit de Ashtanga serie aangehouden, waarbij er soms wat wordt gevarieerd of er wordt aandacht besteeds aan een specifiek thema.

 
Niveau: (licht) gevorderd, opties voor beginners worden gegeven.

 

Power Yoga reinigt je lichaam en daarnaast ontwikkel je kracht en flexibiliteit. De combinatie van de beweging op de adem leert je hoe je geest en lichaam op subtiele manier met elkaar in verbinding staan. Het licht aanspannen van bepaalde ‘core’ spieren maakt de practice krachtig maar zacht.

‘Yang is about changing the world;
 Yin accepts the world as it is’ (Bernie Clark)

Easy Flow Yoga

Easy Flow Yoga is een rustige yogastijl, waarbij het continue bewegen van de ene in de andere yogahouding centraal staat, dit creëert een zachte ‘flow’. Kenmerkend is de ondersteuning van je ademhaling. Je zult een opbouw in de les ervaren van wat rustigere houdingen, naar wat meer dynamische houdingen en weer terug.

 

Bouw nieuwe energie op met Easy Flow Yoga:

Door de rust en zachtheid van de Easy flow yoga oefeningen, is deze yogales ideaal voor jou als je fysieke beperkingen hebt. Ook als je zorgvuldig met je energiebalans wilt omgaan en jezelf lichamelijk niet teveel wilt uitdagen is deze les zeer geschikt. Deze les is goed te volgen als je herstellend bent van een ziekte, kampt met overgewicht, last hebt van chronische klachten, al wat ouder bent of te maken hebt met een burnout. De docent heeft genoeg tijd om je te helpen bij de houdingen om deze aan te passen op jou niveau, daardoor zijn de lessen fijn voor beginners en gevorderden.

 

Easy flow ligt qua intensiteit tussen Yin Yoga en Vinyasa Yoga in.

Het op een liefdevolle en zachte manier voeden van lichaam en geest, dat is waar het in Yin Yoga om draait. Afgewisseld met een zachte flow worden houdingen op een ontspannen manier een aantal minuten vastgehouden.

 

Yin Yoga is een tegenhanger van het snelle en met talloze prikkels gepaard gaande leven waar we dagelijks mee te maken hebben. De duur en de diepte van de houdingen helpen je naar binnen te keren en hebben een meditatief en rustgevend effect. Fysiek zijn de houdingen vooral gericht op het versterken en versoepelen van het bindweefsel en de gewrichten; ze rekken dieper liggende spieren en maken onder andere het bekkengebied, de heupen en de wervelkolom los.

 

Yin Yoga is een rustige vorm van yoga en is geschikt voor iedereen, zo ook voor mensen met klachten en aandoeningen, zoals reuma en fibromyalgie. Ook bij stress en burn-out klachten is dit een uitermate geschikte vorm van yoga.

 

Yin Yoga kan ook worden beoefend als balans van elke dynamische en actieve vorm van yoga of andere sporten (b.v. hardlopen).

 

Het yin uit zich in zachte houdingen vooral gericht op verstilling, waarbij de energieke yang variant zorgen voor een meer fysieke, enerverende en prikkelende practice.

 

 

Vinyasa Yoga

Vinyasa betekent ‘adem-gesynchroniseerde beweging’. De adem is een essentieel onderdeel van deze dans/flow. Het is een actieve en dynamische manier van yoga, met houdingen die vloeiend in elkaar over gaan. Waarbij Ashtanga yoga bestaat uit een vaste serie houdingen, is Vinyasa Yoga een variatie op deze houdingen.

Op het begin van elke maand is er een nieuwe serie op nieuwe muziek, welke 1 maand wordt aangehouden. Elke maand richt je je op een ander deel van het lichaam.

Er zitten zowel yang als yin elementen in deze les. We starten met een aantal zachte houdingen om contact te maken met het lichaam, waarna we opbouwen naar meer fysieke houdingen. Vanuit dit punt brengen we de energie weer naar beneden en eindigen we met een meditatieve eindontspanning.
De intensiteit van deze les ligt tussen de Ashtanga Yoga en Yin Yoga in.

 

 

 

Ashtanga Yoga Mysore

 

Ashtanga Yoga maakt gebruik van vaststaande

series van opeenvolgende oefeningen. Het einde

van elke oefening vormt het begin voor de volgende oefening, het loopt dynamisch in elkaar over.

In Ashtanga Yoga Mysore beoefen je deze vaste serie aan houdingen zelfstandig. Je krijgt één op één instructie van de docent. Het is als het ware een privé yogales in een groep. Je komt als leerling binnen en werkt in je eigen tempo en vermogen met je yogadocent. De docent loopt rond en leert je om de reeks houdingen zelfstandig te beoefenen. Nieuwe houdingen worden langzaam toegevoegd zodat je de volgorde kunt onthouden en het niveau volledig is afgestemd op je eigen individuele behoeften. Het is een veilige les voor alle niveaus, van beginners tot langdurige beoefenaars. Je oefent je individuele routine in een gemengde groep van beginners en gevorderden.

 

Ashtanga Yoga Mysore is een energie- en warmte-opwekkende practice die ideaal is om je dag mee te beginnen. De practice brengt je lichaam en systeem op gang en zorgt voor een heldere, kalme geest en een rustige, weloverwogen dag. Je versterkt, versoepelt en ontgift je lichaam.

 

Inlooptijd

De inlooptijd om je ‘self-practice’ te starten is tussen 09:00 en 09:45 u. Je rolt je mat uit, neemt een moment om aan te komen op je mat (bv dmv een korte meditatie), maakt wanneer nodig een praatje met de docent en begint vervolgens zelfstandig met de serie houdingen die je tot dan toe van de docent hebt geleerd.

Beginners zijn de eerste paar keer misschien maar 30 minuten aanwezig, maar elk bezoek wordt qua tijd wat verhoogd naarmate de serie houdingen die je uitvoert groeit. Vandaar ook de verschillende tijden die de studenten binnen komen.

 

Geschikt voor iedereen!

Ashtanga Yoga Mysore Style is geschikt voor iedereen, er is geen voorkennis nodig. Voor beginner en gevorderde, jong en oud, met een goede of juist een slechte conditie, met of zonder lichamelijke beperkingen of blessures. Als beginner leer je eerst de zonnegroeten (een reeks klassieke yogahoudingen waarbij je achtereenvolgend voorover en achterover buigt). Ook maak je kennis met je eigen ademhaling. Houding voor houding leer je de staande houdingen. Daarbij leer je ook de ademtechniek die bij elke yogapose past. Beheers je de basisyogaposes en de ademhaling, dan smelten alle poses aaneen tot één vloeiende beweging, die je fysiek, mentaal en emotioneel sterk en flexibel maakt.

 

Waar komt het vandaan

Ashtanga betekent letterlijk ‘het Achtvoudige pad’; acht verschillende disciplines van de Yoga die elkaar beinvloeden. Deze 8 punten kun je terugvinden in het Achtvoudige Pad van Patanjali, beschreven in de Yoga Sutra. Mysore verwijst naar een plaats in India, waar Sri. K. Pattabhi Jois tientallen jaren Ashtanga yoga onderwees aan zijn studenten.

 

Onze Mysore les wordt begeleidt door een gecertificeerde Ashtanga yoga docent.

 

 

De studio

stijlen

lesrooster

tarieven

impressie

acties

workshops

verhuur

contact

recencies

DESIGN & BUILD BY STUDIOMARINADE.NL